Marketing
Tento dotační program již skončil. Alternativu k tomuto programu očekáváme také v chystaném operačním programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OPTAK).
Hlavním cílem programu Marketing je podpořit efektivní prezentaci malých a středních podniků na zahraničních veletrzích a výstavách, kde mohou navazovat nová obchodní partnerství.
Obor podnikání: Zpracovatelský průmysl, Technologie, IT a telekomunikace, Stavebnictví, Obchod a služby, Těžba a dobývání, Vodohospodářství, Jiné |
Výše dotace: 200 tis. - 4 mil. Kč |
Velikosti podniků: Malý podnik, Střední podnik |
Stav výzvy: Program v současné době není otevřen |
Dotace na: účast na zahraničním veletrhu či výstavě |
|
Jaké aktivity budou podporovány?
- účast podnikatelů na zahraničních výstavách a veletrzích s cílem navázat nová obchodní partnerství či oslovit nové trhy, přičemž v rámci jedné žádosti je možné žádat o účast na více veletrzích
- omezení: dotace se týká pouze výstav či veletrhů realizovaných v rámci daného projektu, nelze dotovat obecně reklamu, PR či marketing na daném trhu
- není možné podpořit účast na výstavě či veletrhu, která je již dotována z jiných zdrojů Ministerstva průmyslu a obchodu nebo je realizována hromadně s pomocí agentury CzechTrade
- náklady mohou být dotovány pouze pokud jsou vynaloženy po podání žádosti o dotaci
- v rámci nákladů na zhotovitele stánku a PR materiálů je nutné provést výběrové řízení, pokud náklady přesáhnou na jednu z aktivit 500 tis. Kč
Na co se vztahuje dotace?
- pronájem, zřízení a provoz stánku na výstavách a veletrzích v zahraničí, poplatky za účast včetně utilities
- doprava vystavovaných exponátů, stánku a jeho vybavení na veletrh a výstavu v zahraničí a zpět, vč. balného a manipulace zajišťované externím dodavatelem
- marketingové propagační materiály pro účely účasti na konkrétním veletrhu nebo výstavě v daném jazyce, inzeráty v tisku ve formě pozvánky na veletrh
Pro koho je program určen?
- malé a střední podniky
- žadatelé se sídlem v Praze musí prokázat, že se náplň projektu týká ekonomických činností probíhajících v provozovně mimo Prahu
Výše dotace
Konkrétní výše dotace na jeden projekt se bude pohybovat mezi 0,2 a 4 miliony korun.
- míra dotace je 50 % způsobilých nákladů bez ohledu na velikost podniku
- dotace na náklady na dopravu a propagační materiály je hrazena v režimu de minimis
klíčová hodnotící kritéria
- ekonomický přínos (zvýšení objemu výroby, rozvoj příležitostí pro export)
- tržní potenciál (uplatnění produktů na daném regionálním trhu, prokazatelné posílení pozice na trhu)
- reálná zkušenost se zahraničními výstavami
- kvalitně zpracovaný rozvojový plán podniku
- hospodárnost rozpočtu
- dosavadní zkušenosti s exportem